Tre bra saker

Hej vänner. För ett par månader sedan började jag gå hos en kurator för att det kändes som jag skulle slukas av ett svart hål av ledsamheter, hade ångest varje dag och jag kunde bara inte lösa det själv. Jag ringde ungdomsmottagningen och det är bland det bästa jag gjort för mig själv på så himla länge. Det är gratis och kuratorn är bara där för att lyssna. Förr kände jag att jag inte riktigt hade skäl att gå det, det var ju bara vardagsproblem jag hade. Men jag insåg att det inte krävs en ätstörning eller att någon nära har gått bort för att en ska ha skäl att gå dit. Gör det för dig själv om du känner att du inte riktigt vet vart du ska ta vägen.
 
Jag är en väldig pessimist, speciellt när jag är nere. Jag vill verkligen bli en positivare person. Vill ha på mig som positiva glasögon att se livet genom. Så jag fick en frivillig läxa, att varje kväll skriva ner tre bra saker från min vardag. Varför? För att belysa de positiva sakerna i mitt vardagliga liv, för att jag hela dagen tänker på de positiva sakerna jag ska skriva ner och fokuserar på det och på så vis hamnar i positivare tankar.
 
Har sett att detta snurrat runt på facebook också och jag tycker att det är fint. Men här kommer i alla fall ett litet urval från mina senaste månader.
 
 
 
Kommentera inlägget här: