Coffee art

Okej, så ni vet att jag raveat om fina kaffemönster sedan jag var ute och flängde i Edinburgh. Det är så trevligt att få något fint på toppen av cappuccinon eller latten när en ändå sitter på ett fik. Men det var när fina Annie kommenterade att hon kunde visa mig en dag hur en gör med hjälp av chokladsås och en nål som jag kom på att youtube finns. Check it out ↓
 
(3.50 is where you need to look, Fatou and Jennifer!)
Lyckan är total! Jag behöver enligt andra youtubefilmer en aluminiumkanna och en mjölkskummare. Jag behöver kakaopulver och en liknande flaska eller tub som ovan med chokladsås. En tjock nål. Även en stor mängd kaffe, några lite mjölk och några riktigt kaffesugna vänner. Woop woop!
Kategori: Mat, Tips; Taggar: Coffee art, Kaffe, Kaffemönster;
Klara:

Men åh vad smart!

Svar: Ja men visst blir en sugen på att prova?!
Nastasja Thor

Johanna:

alltså nä vad fint

Svar: Eller huuuuuur!
Nastasja Thor

jennifer:

Åh, satt på biblioteket i ett uppsatskaos när jag fick dina sms igår, ett sånt himla fint litet avbrott!! <3

Svar: <3 perfekt ju! När ni kommer besök (whenever liksom) ska jag har försökt bemästra detta ;)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: