Nantwich & Chester

I måndags tog jag ju tåget från Rugby till Crewe. Där hämtade vår familjevän Patrick upp mig på stationen! De bor i Nantwich och här satt jag hela dagen medan han jobbade. Chill kan en säga.
Så otroligt fint rum.
När kvällen kom fick jag ett glas rött medan han gjorde maten. Hans fru, Monica, var i Sverige tills tisdagen så vi tjötade ikapp över caprese och chili con carne. Vi drog en minipubrunda och lyssnade på en stammis spela piano medan vi satt vid det bästa bordet vid brasan (!!!!!).
Tisdagen kom och jag spenderade hela dagen i Manchester. Sprang runt på Primark, som ni vet, och bara höll mig från att köpa hela centrums tröjor och jackor. På kvällen var det dags för middag igen.
Vi skålade i prosecco!
Monica och Patrick. Otroligt fina människor.
Onsdagen började såhär efter en låååååång sovmorgon och dusch: äggmos och cheddarost på rostat bröd och gott kaffe. Jag packade mest under dagen och efter lunch åkte vi iväg.
Till Chester! En stad ungefär 45 minuter från Nantwich. Vi gick längs kanalen i haldsukar medan tjejerna tränade hårt i roddbåtarna.
Helt GALNA hus!
Och ett urfint gammalt par i armkrok under träd i höstskrud.
Ja, men ni ser.
Runt hörnet från kanalen hamnade vi här, bland fina målade dörrar.
Och fler vackra byggnader.
Centrum var så himla fräckt! Husen var byggda så att bottenvåningen var på markplan, sen fanns det en mellanvåning som en kunde gå upp till (ni ser trappan i högra hörnet) som blev en våning till nästa våning med affärer. Ni ser balkongerna överallt? Precis, där var våningen. Så gick det runt hela huset. Tja, överjäkligt bra tyckte jag.
Patrick pekade sedan glatt åt en ljuv kopia av Central Perk (cafét i Vänner).
Här rullar Vänner-avsnitt hela dagarna!!
Några affärer upp fanns det här stället (Steamer Trading Cook Shop) som var tre våningar av det bästa urvalet köksgrejer jag någonsin sett. Det fanns ALLT!
Det började tyvärr snart regna så vi gjorde som fåglarna och flydde.
Förbi katedralen.
Och en gränd med fairy lights.
Till Patisserie Valerie för kaffe och fika.
En stad jag kan rekommendera till alla. Så mysigt och så speciell. 
Paulina Suonvieri:

MEn åh vad mysigt! Komma bort från Sverige lite är inte dumt ;)

//100kitchenstories

Svar: Ja! Det är heeeelt underbart! :)
Nastasja Thor

Nana:

Åhhh gud vad fint! Dit vill jag också åka. Alla fina gränder!

Svar: It's waiting for you!!
Nastasja Thor

MalleC:

Men fy fan vad man älskar England!

Svar: Det är verkligen helt fantastiskt!
Nastasja Thor

natalie:

åh vad fint!

Svar: Tack så jättemycket! :)
Nastasja Thor

Vicky:

storbritannien alltså! har fasen inte varit där tillräckligt alltså.

Svar: Landet är en "hidden gem" kan en säga, trots att den är högst tillgänglig, haha.
Nastasja Thor

jasmin:

åh älskar england! ska möjligtvis plugga på universitet i bristol om ett år, ska bli så himla kul om det blir så. fantastiska bilder!

Svar: åh, vad roligt! tycker absolut att du ska köra på det. och tack!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: