The annual throwback: mar apr

Klassiskt för vårkanten sjönk mängden arbetsuppgifter på mitt dåvarande jobb, men passade på att sjunka mer än någonsin vilket gjorde jag mig helt arbetslös för första gången. Med ett glapp till nästa jobbstart bokade jag en långhelg i Stockholm hos världens bästa Frida. Men inte nog med att jag fick hänga med henne och Henke, äta på La Neta (tusen hjärtögonemojis fär de bästa quesadillasen jag vet), så skrev jag ett direct message till Chrissy och frågade om hon ville ses pga verkade som världens skönaste - and she was. Vi satt i flera timmar och umgis och det kändes som det var närmre tionde gången vi hängde, inte första <3
 
Classic for spring, the amount of work at my job dropped and made me completely unemployed for the first time ever. With a gap until I started my job I booked a long weekend to Stockholm to hang out with the best Frida in the world. Not only did I get quailty time with her and her friend Henrik, eat at La Neta who have the best quesadillas (with all the trimmings) I know, I also sent Chrissy a direct message on Instagram and asked if she wanted to meet up. She is just as amazing as she comes across and we sat for hours laughing and mixing it up with more serious topics. It felt like it was the tenth, not the first time we met <3
Våfflor avnjöts på våffeldagen, go'-frukost på Vasaloppsmorgonen intogs, Emiilije-häng hanns med och en styck äldre bror till Daniel firades på sin 30årsdag.
 
Waffles were eaten on Waffle Day, yum scrum breakfast was eaten on the Vasa-ski race morning, hours chilling with Emiilije happened and Daniel's older brother was celebrated on his 30th birthday.
Efter min Stockholmstripp började jag ju jobba på en ny arbetsplats också! Jag hamnade i samma grupp som så många roliga människor och hade en fin upplärningstid; när vi var klara firade vi givetvis med en AW. Passade på att klipp hellugg för första gången och äta kvällsmat med två av mina bästa personer i livet.
 
After my trip to Stockholm I started my new job! I was put in the same newbie group as a bunch of fun people and had a great few weeks learning stuff; when we finished our three weeks doing theory we celebrated with an afterwork. I made the most of this change and cut my fringe in a different way too, and ate tea with two of my best people.
Johan kom förbi på spontanhäng eftersom vi bor mellan hans hem och kontorsbas; tänk att en tripp till Gili T kunde bygga en så fin vänskap. Och så åts det frukostar och mystes i sköna sängkläder med. Det började kännas ljusare igen efter vintern och jag längtade efter torra gator och solljus.
 
Johan came by spontaneously and hung out as we live between his office and home; think that a trip to Gili T could build up such a great friendship. Of course, we ate lots this month as well and chillled in our nice bed. It started feeling lighter again after winter and I was looking forward to dry streets and sunlight.
April betydde vår och en såg hur varenda människa i det här landet vände ansiktena mot solen utomhus och passade på att umgås. Julia och Micke kom på middag och det är alltid en tiopoängare att käka, dricka vino och spela sällskapsspel med dem. Daniel och jag åkte ner till Göteborg och drack kaffe på årets första utservering med Johan mot en solvägg (vi frös som dårar när vi gick runt hörnet sedan, klassisk vår).
 
April meant spring and one could see how every person in this country turned their faces towards the sun outside and made sure to socalize. Julie and Mikael came for dinner which is always 10/10, eating, drinking vino and playing boardgames with them. Daniel and I went to Gothenburg and drank coffee outside for the first time this year with Johan, against a sun wall.
Mysfrukostar med tofflor, mammas pojkvän på besök, bebismys hos Emma och Magnus och ett påskägg av plåt som var omöjlig att öppna. Jag vet att jag höll på att tänka på om jag klarade av mitt jobb eller inte den här månaden också, om det var värt att fortsätta eller om jag kunde med att sluta. Jag fick samtal från min förra arbetsplats som erbjöd mig jobb men jag ville ge det nya en ärlig chans först. 
 
Cozy breakfasts with slippers, mum's boyfriend visiting, cuddling with a baby at Emma and Magnus's and an Easter egg made out of tin that was impossible to open. I know I was questioning my ability to do my job during this month, if it was worth carrying on or if I could bare to finish. I got a call from my old job offering my work but I wanted to give this new place an honest chance.
I slutet av månaden plockade jag vitsippor och planterade en basilika jag låtit få rötter i en vas med vatten. Årstiden som triggare gröna fingrar ungefär. Jag skypade även med Jennifer, ungefär en gång i veckan dessutom. En blir alltid mycket klokare efter några timmars pladdrande med den kvinnan. Slutligen var jag på TV FC's premiärmatch; det är stora delar av det gamla laget jag spelade i förr som skapat ett eget lag igen och en bästis återvända till planen efter ett års rehab. Så himla roligt att få se dem vinna och kombinera sol med fotboll igen.
 
At the end of the month I picked wood anemones and planted a basil I'd let develop roots in a vase of water. This season triggers green fingers. I skyped with Jennifer like once a week as well. I always feel much wiser after a few hours of chatting with her. Finally I was at the premiere game of TV FC's first season together; they consist of a large part of the team I used to play with. They combined football with sun and a best friend's return to the game after a year rehabing. 
Daniella 🌙:

Chrissy är så fin <3

Svar: Bäst är hon!
Nastasja Thor

Vicky:

man älskar ju chrissy alltså <333 ska bli så galet fint att se henne igen i januari. men finast vore ju om du var där med! tumhållning och puss!

Svar: Åååh, jag har glömt kika på't men ska göra det!! <3
Nastasja Thor

chrissy:

FINIS!!! fifan vad jag längtar tills vi ses igen. och mäh vad snälla kommentarer, blir alldeles sprittlig! och och OCH!! vad är det jag läser!? kommer du kanske till sthlm i januari?! ÅH HOPPAS! vore queenligt asså <3

Svar: Jag vill så SÅ så gärna komma till Stockholm och mötas upp när Vicky är hemma men jag vet inte om jag har råd. Ska kika på tåg, mitt pluggschema och boende och så. Hade varit UNDERBART! <3
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: