Mensjävel

Vaknade upp och kände mig helt mörbultat. Just det, ja. Det var väntat att må såhär idag, det är dags för mens igen. Ont som fan i magen och i mitt högra ben. Lite svag och vimmelkantig. Varm och kall. Svullen mage som gör ont även i de lösaste byxorna. Tur på ett sätt att jag ska jobba natt så att jag kunnat ta det lugnt under dagen med min bf som passat upp mig med te. Fint att soffan är här där jag kunnat ligga och läsa bloggar hela dagen samtidigt som jag tryckt i mig chips. Skönt när det gick över efter att jag duschat så att jag kunde åka och köpa mat. Imorgon kommer vara ännu bättre, en dag närmre mensens slut. För den här gången. Allt med kroppen har blivit jobbigare efter jag slutade med ppillrena, det är mitt jobbigaste dilemma just nu. 
Sandra Lundin:

Mensjävel ja, så trist grej att behöva genomlida! MEN soffan är grymt snygg. Vill så gärna ha en grå istället för en vit med tassavtryck från smutsiga katter ;)

Svar: Haha, soffan är snygg i alla fall, ja! Tack för att du fick mig att skratta såhär på morgonkvisten. Pusskram!
Nastasja Thor

Vicky:

men fasen vad tråkigt att höra att du har sån jobbig mens :(((( är tack och lov förskonad från speciellt tung sån vecka MEN provade att sluta med p-piller och ångestade och mådde så himla dåligt att jag började igen. :S :(((

Svar: Jag är dålig på smärthantering alltså, även om det egentligen bara handlar om den här första dagen på mensveckan. Jag slutade med ppillrena pga visste inte om min ångest blev värre + noll sexlust, men nu vet jag inte om det har varit lite av en placeboeffekt. Så himla drygt att vi måste hantera sån här skit!!
Nastasja Thor

ISA:

Men fy vilken plågsam mens! :O hoppas sushin hjälpte, den ser himla god ut iaf!

Svar: Tack! Den gick över efter lite käk och häng i soffan som tur var!
Nastasja Thor

Jennifer:

Alltså soffan!! <3 Jag hade också en så jäkla jobbig period med kroppen efter att jag slutade med p-piller, men det gick som tur var suggestivt över. Hur längesen var det du slutade? Jag kände mig tjorvig i nästan ett år efteråt, och jag har hört att det kan ta upp till 2 år innan kroppen är återställd igen i hormonbalansen, jobbigt ju, men förhoppningsvis blir det bättre för dig med! <3

Svar: It's waiting for ya! ÅR?! GAH. Bara ett par månader, tror det var i slutet av oktober.. Det är ju egentligen bara första dagen som är helt rubbad + PMS med ångest och skit en vecka i förväg. Helt galet. Hoppas det vänder <3
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: