Tre mattips:

Min mammas recept på Västindiska köttbullar med ris är bland mina absoluta favoriträtter i livet. De går fort att tillaga och är goda naturella med bara grönsaker till eller uppspicade med lite hot sauce på.
De avnjuts bäst med ett iskallt glas mjölk och ett avsnitt OITNB. Receptet hittar ni här!
Första kantarellfångsten är ett faktum och dokumenterat. Älskar att jag hade turen att bli tillsammans med en lika stor svampälskare som mig själv som dessutom har några äss i skjortärmen när det gäller ställen att leta på. Vi hade en av våra första dejter i skogen plockandes kantareller faktiskt!
Dessa är ju goda i så många varianter, senast smörstekte vi dem och åt på bakpotatis med riven ost, mängder med smör, flingsalt och rödlök. 
Vegetariska recept tycker jag känns så jobbiga när det kommer till benämningen. Jag tänker bara på linser, bönbiffar och rödbetor av någon anledning. Ansträngande. Men detta var bland det enklaste och godaste jag gjort på länge. Ovanstående ingredienser skalades och skars i stavar och klyftor och kördes in i ugnen med lite olja ringlat på i 225°C i cirka 20 minuter.
Och så åt jag dem i en wrap med ett lager baba ganouj (en röra gjord på ugnsrostat alt. rökt aubergine och sesampasta) och ost på det. Helt jäkla fantastiskt gott.
Kategori: Mat
ɑ n n i k ɑ:

Mumsigt :D

Vicky:

kom och laga mat åt mig <3

Svar: Kom hem till mig!!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: