En ledig torsdag med familjen.

I torsdags var jag ledig så jag tog bussen till Ulricehamn och mötte upp mitt engelska crew för lunch. En svinglad mormor här!
Hey Jill! Det är här är verkligen världens mysigaste människa. Det är första gången jag träffar henne men hon känns som en i familjen. 
Mormor förevigar och varje gång hon tar fram kameran gör jag och Chey de fulaste grimaserna vi kommer på för att mormor alltid börjar med meningen: "Don't pull any silly faces now."
Bästa lillsyrsan <3
Jill och Krista!
"If children are screaming and crying when I am shopping I go up to them and do this and tell them that they have made my eye fall down and they look up at me like :O". Mormor alltså, levande legend.
Efter lunch och kaffe på det åkte vi hem för en omgång kort som är bland det finaste med att hänga ihop.
Räkna igenom kortlekarna så klart. Vi spelar Canadian Rummy, det har liksom alltid varit Woon-släktens standardkortspel (obs Woon är mormors gifta efternamn och det min engelska släkt heter pga min biologiska morfar är kines).
Det går helt enkelt ut på att bli av med korten snabbast möjligt och efter omgången ha minst poäng, jag förlorade, mormor kom två och Chey vann!
När eftermiddagen drog sig närmare fick jag skjuts till Mitt i sjön för massage hos Krista och tog sedan en buss till ett soligt Borås. Jag gick hemåt förbi det här sprejmålade citatet, tyckte det var fint.
Allt fint som suttit i träden ligger nu på marken och träden ser nästan lite nakna ut, men snart kommer löven!
Det var en timme kvar till stängning på Erikshjälpen som ligger påvägen hem så jag svängde förbi där och gjorde något jag aldrig gjort innan: provade bröllopsklänning. Det hängde ett par stycken superfina där och en var i min storlek. Så jag tänkte, why not? Den passade inte perfekt så den fick hänga kvar.
Men jag hittade en fin sjal som en kan ha i håret om en vill!
Eller matcha den med tröjan jag hittade också. Köpte även en vacker långkjol i linne och ärligt talat, så himla bra priser på Erikshjälpen!
Öppnade även min födelsedagspresent från Krista - ett kit med ansiktstvätt, peeling, tonic och kräm från Maria Åkerberg. Min hud gillar dem som fasiken men de luktar lite för starkt tyvärr så jag får nog använda upp dem och sedan fortsätta med mitt från Lancôme.
Men köpte denna brynolja också som ska hjälpa mig att få lite tjockare burr över ögonen. En droppe per ögonbryn, två gånger om dagen. Återkommer om jag märker något resultat! 
chrissy:

jaa älskar erikshjälpen!! och din mormor, blir kär asså!

Svar: Haha hon har galen alltså, hade vart fint att presentera dig för henne, I think she'd like you!!
Nastasja Thor

ISA:

så fint att ha tid med de äldre i släkten också. ledsen emoji på att min släkt bor så långt bort :(

Svar: Jag är så himla dålig på att hänga med min morfar dock och han bor bara 40 min från mig. Blir alltid en stor grej när mormor hälsar på eller så :/
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: