50 frågor om mig

Listan som cirkulerar i alla bloggar, hittad hos Rebecca aka Spaceherosuits i alla fall. OBS älskar Rebeccas blogg, in och läs!

1. Vem litar du på?

Daniel. Fast också de flesta till en början, på gott och ont.

2. Vart skulle du vilja vara just nu?

Stockholm, York eller London.

3. Favoritstad?

London eller Melbourne, tror jag.

4. Vilket är ditt favoritnummer?

Nummer 7 sen jag visste vem David Beckham i Manchester United var.

5. Vad var det senaste du åt?

Quesadilla vid midnatt efter jobbet.

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?

Mossgrön. 

7. Hur är vädret just nu?

Kallt, lite disigt. Jag längtar efter snön.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?

Mamma, igår när jag jag var på jobbet och ville prata av mig. 

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?

Håret, kanske. Eller klädstilen. 

10. Vad har du för skostorlek?

38.

11. Favorit tv-program?

Just nu: Downton Abbey (ja guuu va jag tjatar) och How to get away with murder.

12. Har du några syskon?

Cheyenne, lillasyster, världens bästa person.

13. Längd?

168 cm.

14. Hårfärg?

Mörkbrunt!

15. Ögonfärg?

Grön-blåa.

16. Använder du kontaktlinser?

Japp, månadslinser. Men jag önskar jag hade råd med en laseroperation pga pollen, ljuskänslig och att ögonen helt enkelt hatar linserna.

17. Favorithögtid?

Vilken som helst som samlar en stor grupp människor jag tycker om på en gång - midsommar, jul, bröllop, you name it.

18. Favoritmånad?

Maj eller augusti.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?

Vem har inte? 

20. Vilken var den senaste filmen du såg?

Fantastic beasts and where to find them.

21. Favoritdag på året?

Fredag eftermiddag när en går på helg.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?

Det var 4 år sen jag var i dejtsammanhang men tror jag skulle våga.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?

Lordy no. 

24. Kramar eller kyssar?

Alltså, båda.

25. Choklad eller vanilj?

Ingen, något bärigt som hallon ska det vara.

26. Har du tatueringar?

Ja, en gran på vänster underarm. 

27. Vad lyssnar du på just nu?

Sam Smith.

28. Är du kär i någon kändis?

Alltså näe.

29. Vilka böcker läser du just nu?

Steglitsan av Donna Tartt.

30. Piercingar?

Bara öronen. Ville så så så gärna ha en i läppen när jag var emo-teen men fick ej. 

31. Favoritfilmer?

Lock Stock & Two Smoking Barrells, Shawshank Redemption, The Holiday.

32. Favoritsport?

Fotboll, lättttt.

33. Vad gör du just nu?

Sitter vid köksbordet och skriver detta. Ska träffa morfar och min språkkompis Omar idag.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?

Saltade popcorn.

35. Hundar eller katter?

Alltså, så svårt val. Gillar och ogillar båda av olika anledningar.

36. Favoritblomma?

Får nog säga nejlika.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?

Jadå.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet

Jag har många väldigt fina killkompisar.

39. Har du älskat någon någon gång?

Har haft den turen och lyckan flera gånger faktiskt.

40. Vem vill du träffa just nu?

Släkten i England och mina saknade bloggtjejer.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?

Hela mitt tjejgäng och kanske en handfull andra.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?

Visar intresse, ställer frågor, är snäll men gillar att skoja och har humor.

43. Gillar du att flyga flygplan?

Mindre för varje gång tyvärr.

44. Höger- eller vänsterhänt?

Höger. 

45. Hur många kuddar sover du med?

Helst två men oftast en.

46. Saknar du någon?

Syrran, kom hem från England nu! (just kidding, stanna och lev lajf)

47. Lyssnar på radio?

När jag kör bil. Lyssnade på Morgonpasset i P3 förra veckan och insåg hur mycket jag saknat deras garv från tiden jag pendlade och körde hem efter nattpassen.

48. Bästa beslutet du har gjort i år?

Delad förstaplats mellan att börja yoga.

49. Sämsta beslutet i år?

Så himla skönt att inte ens komma på något? 

50. Din senaste nerladdade app?

Ticketmaster när jag skulle köpa Håkan-biljetter.

ENGLISH
50 questions about me.
Ellen Lindberg:

SÅ ledsen för att jag inte fick tag i Håkan-biljetter till Borgholm :((( Usch, får fortfarande fysiskt ONT i bröstet av det!

Svar: Åh, jag läste det på Facebook! :'( hoppas att det dyker upp biljetter för dig till sommaren.
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: