I was biding my time, I was trying to hide

Larmet ringer och vibrerar på tunnan som agerar nattduksbord bredvid mig. Morgonrocken värmer men tofflor behövs alltid, för de sexton sjutton grader vi har i lägenheten värmer golvet minst. Som vanligt måttar jag upp vatten till fyra koppar kaffe med tre och en halv skopor pulver som sedan puffar tjoffar porlar i bakgrunden. När Daniel tar sig upp efter andra snoozen sitter jag redan i soffan med en kopp i hand och scrollar genom mobilen. Han vinkar påväg till toaletten och jag säger något i stil med "Gomorron Danil!".
 
Just idag har jag vaknat efter att Daniel standardsnoozat två gånger och kollar bloglovin i datorn istället, allt på grund av en jävligt oskön snubbe i Stockholm. Satte i hotellobbyn igår efter jag checkat ut och väntade på Chrissy när han kom och satte sig mittemot och försökte ladda sin mobil. När det inte fungerade frågade han om jag hade en, och lånade ut min. När han sedan gav tillbaka den och försvann ser jag att han tagit min fungerande kabel och bytt till hans helt glappiga, ofungerande en så att jag nu sitter med en söndrig. GUBBSLEM!!!! Resultatet är därför en urladdad telefon.
 
I alla fall, ska hoppa in i duschen och sedan traska till en föreläsning innan jag köper en ny laddare. Har drömt mardrömmar halva natten och har bestämt jag ska vara extra snäll mot mig själv den här måndagen. Hoppas att ni får en fin start på den här veckan!
 
 
 The alarm rings and vibrates on the tin barrell that acts a nightstand next to me. The dressing gown warms me up but slippers are always needed as the sixteen, seventeen degrees we have in the flat are given the least heat. As usual I measure water for four cups of coffee with three and a half scoops of powder that splutter in the background. When Daniel gets up after his second snooze I'm already on the sofa with a cup in my hand, scrolling through my phone. He waves on the way to the bathroom and I say something like "G'morning Danil!".
 
Today I woke up after his standard snoozes and am looking through bloglovin on the computer instead, all because of an enormously twattish dude in Stockholm. I sat in the hotel lobby yesterday after checking out and waiting for Chrissy when he sat down opposite me to charge his phone. When it didn't work, he asked if I had one where I then lent mine to him. When he gave it back and disappeared I notied he'd switched his broken cable with my working one leaving me with a useless charger. SLIMY MAN!!! The result being a dead phone.
 
Anyway, am jumping in the shower and then heading to a lecture before I buy a new one. Have dreamed nightmares half the night and have decided to be extra nice to myself this Monday. Hope you have a nice start to this week!
chrissy:

alltså fy fan är fortfarande arg!! vilket jävla VIDER han var vem GÖR ens så?? </3 tycker om den kursiverade texten så mycket, himla fint & målande skrivet! puss hoppas du får en kickass måndag!

Svar: Haha jag håller med dig, varenda gång jag tänker på det rasar jag. Köpt en ny kabeljävel nu i alla fall. Och tack, du är bäst!
Nastasja Thor

Amanda Jonsson:

alltså svinigaste jag HÖRT. hoppas han ramlade och slog sig hårt på den isiga vägen eller missade tunnelbanan eller att han hade glömt sitt SL-kort så att han fick böta eller nåt. fan också. jäkla lurk.

Svar: Haha din going! Jag håller med dig helt.
Nastasja Thor

Amanda:

Alltså hur kan man med att göra något sånt!? Förstår inte vissa människor...

Svar: Vissa har ju tydligen inget samvete! Fy.
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: