A new pair of four-eyes

Har ett bra tag känt att mina glasögon inte riktigt levererar den styrka jag behöver och att modellen inte riktigt känns som jag längre. Ibland, men oftast inte. Så fick jag tips från några klasskompisar om märket Nividas (obs ej spons) som har butik i bland annat Göteborg. De har ett mindre sortiment än andra glasögonbutiker men erbjuder bågar och glas med styrka för 1500kr ( det tillkommer undersökningsavgift hos en optiker om en inte redan har ett uppdaterat recept att beställa med). De har solglasögon också!
 
Hur som helst, mina nya fina brillor är i modellen Paris i helsvart. Lite rundare än mina gamla och känns både lättare och mer som mig. Ni får se dem på en dag när jag inte känner mig överkörd av ett pollentåg. Puss till mamma för min fina tjugofemårspresent!
 
Translation to English 
 
Lately, or for quite a long while, I've felt that my glasses aren't strong enough and the model isn't really me anymore. Sometimes, but mostly not. Then I got tipped off about a brand called Nividas (no sponsoring here) by my classmates; the brand has a shop in Gothenburg. They've got a smaller assortment of models but offer frames and glass with strength for around £150 (+ the examination fee at the opticians if you don't already have a recipe to use). They've got sunglasses too!
 
Anyway, my new pretty glasses are of the model Paris in black. A little rounder than my old ones and feel both light and more like me. You'll get to see them on one day when I don't feel like I've been run over by the pollen train. A kiss to mum for my lovely birthday gift!
Kommentera inlägget här: