Fredag: scones-frukost, heldag med lillasyster och secondhand-fynd

I fredags ställde jag ingen klocka och drog mig fram till en halv nio. Det är länge för mig som lägger mig vid tio om kvällarna. Eftersom jag lämnat in kursens sista arbete dagen innan var jag helt ledig och bestämde mig för scones-frukost.
(gif, press the picture to make it play). Jag gjorde dem utefter ett recept som inte stämde alls och fick korrigera så länkar kommer nästa gång jag hittar ett bra. De smakade bra till slut och åts med smör, jordgubbssylt och ost. Mmmm.
Jag hade fått ett sms kvällen innan från Cheyenne (min lillasyster för er som inte vet) som frågade om vi skulle hänga på fredagen. Yay! sa jag. Innan vår tänkte secondhand-runda körde vi en omväg till Kinna för att släppa av vår kusin på jobbet. Hittade sen två supergrejer på loppis i Frufällan (typiskt unn när jag gjort färdigt en kurs).
Vi blev svinhungriga och bestämda oss för käk hemma = quesadillas pga är snabbaste och godaste maten.
Det var första dagen med full sol i Borås på ett himla tag så vi parkerade bilen smidigt vid Ica och gick in mot stan.
<33333 lyxen att få en heldag med henne. Nu har hon hoppat av bibelskolan då det var alldeles för skevt tankesätt och flyttar till England i ett par månader på tisdag. 
Väl inne på Österlånggatan pekade Chey upp mot väggarna och visade de små gubbarna som var utplacerade här och var. Det finns ett streetart-projekt i Borås som heter No Limit och det är tydligen samma kille som ställt ut runt hundra såna här små figurer runt om i staden.
Vi gick in på Veras Garderob och provade lite mer vackra grejer. Utnyttjade ett presentkort på en kjol ni ska få se senare i veckan och köpte mig ett par ekologiska strumpbyxor jag hoppas ska hålla länge.
När vi var klara i stan gick vi åt andra hållet, till Knalleland, mot Myrorna och Emmaus. Där fanns det en annan typ av person på väggen.
Chey frågade om hon fick fota mig mot den här väggen pga gult som matchade min mössa. Gärna! sa jag. Lyx med någon som frivilligt ställer upp som outfitfotograf; mockakappan fyndades samma dag. (Shoes Air Max Tavas, culottes New Look, jumper Vila, bag Coach (vintage), suede coat (Frufällan flea market), hat Primark). På kvällen åkte jag och Daniel till Emil och Matilda och spelade spel i sju timmar. Drömdag.

ENGLISH
On Friday last week I didn't set my alarm clock and slept in. I'd handed in my last course work and was totally free to do whatever. So I made scones for breakfast and spent the whole day with Chey. We dropped our cousin off at work in Kinna and then went to Frufällan (=wife trap) and I made two fabulous bargains. Lunch consisted of quesadillas at home, it's really the easiest and tastiest food. As it was so sunny that day, we parked the car by Ica and then walked into town. Chey pointed out little figures on the walls that were placed out by the same guy who does the graffiti for the No Limit project
 
We went to Veras Garderob (= Veras Wardrobe) and I found a skirt I'll show you later this week and a pair of ecological tights. We then headed back to the other side of town to the secondhand shops Myrorna and Emmaus. Chey took a few pictures of me becaus she thought the wall matched my hat nicely <3. (Shoes Air Max Tavas, culottes New Look, jumper Vila, bag Coach (vintage), suede coat (Frufällan flea market), hat Primark). The evening Daniel and I went to Emil and Matilda's and played boardgames for seven hours. Dream day.
jennifer:

Alltså, så himla fint med systerhäng. Och hallå, fattar inte hur du kan vara så jäkla on point med dina outfits HELA TIDEN? <3

Svar: Det är typ det bästa? Och din jäla going <3 ska du säga.
Nastasja Thor

rebecca:

shit vad fin du är.

Svar: Men guuu, tack!!
Nastasja Thor

Ellen Lindberg:

Så himla fin du är! Och quesadillas <3

Svar: Men tack going!! Och ja, alltid quesadillas :D
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: