From Vegas to San Francisco

Vi lämnade Vegas tidigt, tidigt på en julitisdag och hade en hel dag på buss framför oss. När vi åkte över Bay Bridge in i San Francisco var jag så exalterad att jag hoppade mellan sätena med kameran.
 
ENGLISH
We left Vegas early, early on a July Tuesday and had a whole day on a bus ahead of us. When we drove over Bay Bridge into San Francisco I was so excited I was jumping between the seats with the camera.
Lyssnade på Håkan Hellströms mamma Christina sjunga San Francisco som en riktig romantiker och kunde inte se mig mätt på vyn. Som jag längtat efter denna stad.
 
ENGLISH
I listened to Håkan Hellström's mum Christina sing San Francisco like a real romantic and couldn't look enough at the view. How much had I longed for this city.
Ett litet spår av staden före höghusen. 
 
ENGLISH
A little trace of the city before the sky skrapers.
Lummiga träd mitt i staden. Minnen från Melbourne sporrades med en gång.
 
ENGLISH
Green trees in the middle of the city. So many memories from Melbourne came back at once.
Och storstadstraffik. När vi steg av bussen fick vi oss en fysisk chock av kylan efter att ha spenderat dagar i femtiogradig värme i Vegas. Detta trots att vi var mentalt förberedda på tretton grader och isvind. Tydligen är SF kallas juli, heh.
 
ENGLISH
And big city traffic. When we got off the bus we got a physical shock from the cold after spendning days in fifty degree heat in Vegas. This despite being prepared for thirteen degrees and ice wind. Apparantley SF is the coldest in July, heh.
Vi fick checka in och sov som stockar den kvällen efter lite B mat på snabb-mex-kedjan Chipotle.
 
ENGLISH
We got to check in and fell asleep so hard after som boring food at the fast-food Mexican chain Chipotle.
Nästa morgon vaknade vi till sol och vår första dag i backarnas stad. Men det får ni se en annan dag.
 
ENGLISH
The next morning we woke to sun and our first day in the city of hills. But I'll show you that another day.
Vicky:

hjärthugg alltså, som jag saknar det </3 fint du fångat första stunderna. puss

Svar: <3 du är där snart igen.
Nastasja Thor

Ellen Lindberg:

Så himla fint att hänga med såhär!

Svar: Vad kul att du tycker det. Känns som USA-inläggen är min minst omtyckta annars!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: