Om novemberkylan, nya kunskapsprover och saknad av personer

November har anlänt och med den solen, frosten, första snön och den första blomman på min inomhuslönn. Jag har börjat springa igen; det har alltid varit en del av min identit och jag inser hur mycket jag saknat det. Kursen vi läser just nu heter Informationsjuridik och det är överraskande intressant med lagar. Min syster har flyttat till England till nyår och jag saknar henne redan. Jag har skypat och skrivit med vänner i andra länder och städer, önskat att teleportering kunde existera. Alla Helgona har precis passerat, jag tände inga särskilda ljus även om det fanns personer att tända för. Istället tänker jag lite extra varje dag på hur min moster hade sagt till mig att leva livet fullt ut. Och framförallt, inte ta någon skit.

ENGLISH
November has arrived and with that teh sun, frost, first snow and the first flower on my indoor Maple. I have started running again; it's always been a part of my identity and I realize how much I've missed it. The course we're studying now can be translated into Information Law and it's surprislingly interesting. My sister has moved to England until new year and I miss her already. I've skyped and written with friends in other countries and cities, wishing that teleportation could exist. All Saints day has just passed but I didn't light any special candles though there were people to light them for. Instead I think a little extra every day about how my aunt would have told me to live my life to the full, and definitely not take any crap.
 
Ellen Lindberg:

Men fint, moster-citatet i Grynet-anda <3

Svar: <3 eller hur.
Nastasja Thor

rebecca:

jisses vad fint du bor!

Svar: Åh men tack! Det är en blandning av min och min killes val av prylar så kan inte ta all credd ;)
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: