Rya klint i sann höstmanér

Eftersom det ska regna hela veckan och det inte längre finns något vackert snöigt landskap att visa, öppnar jag veckan med en del av Borås skogar i höstskrud istället. Dagen efter jag och Daniel gick vandringsleden i Bredared köpte vi med lunch och gick till toppen av Rya klint. Det var varmt i solen så vi dukade upp räkmacka och räkcaesarsallad på filten och njöt. Mitt i maten kom ett par gåendes och frågade om utkiksplatsen, det visade sig vara min gamla fotbollskompis Lisas pappa. Så himla lustigt! Efter vi käkat färdigt tog vi oss till utkiket, sög in det som skulle bli den sista höstsucken och gick hemåt igen med pauser för foton hela vägen ner.
ENGLISH
Because it's raining this entire week and there's no beautiful snowy landscape to show you, I'm opening up this week with a part of Borås' forrests dressed in autumn instead. The day after Daniel and I walked the trail in Bredared we bough lunch and hiked to the top of Rya klint. It was warm in the sun so we ate shrimp sandwich and shrimp caesar sallad on a blanket and just loved life. In the middle of our food, a couple walked past and asked about the view point. Funnily enough it was my old football friend Lisa's dad! After we'd finished our food, we walked to the view point, absorbed the last breath of autumn and walked home, stopping for photos along the way.
Ellen Lindberg:

Så himla mysigt! Inser att jag hänger alldeles för lite i skogen. Vore så fint med en skogshelg!

Svar: Åh, jag älskar ju skogen också. Längtar tills snön återvänder, vi packar ner grillkorv och går ut i kängor och grillar. Hoppas ni får uppehåll i Oskarshamn med så du kan utnyttja vädret :)
Nastasja Thor

johanna:

blir sjukt GLAD av bilderna på ekollonen (älskar att hitta de som redan har en liten svans!!) haha. Och tusen tack för dina ord på min blogg, blir ännu gladare!!

Svar: Haha, eller hur! Inte ens svårt att hitta de bra när man väntade ett litet tag. Jag var ute alldeles för tidigt först. Och SÅ kul med nya bloggar att läsa, ska bli kul att följa dig.
Nastasja Thor

Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fina bilder

Svar: Tack snälla! :)
Nastasja Thor

Christin:

Så jäkla pangfint! Underbara bilder!!

Svar: <3!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: