Plantskola på Folkungagatan

Förra veckan tog jag en liten "breather" från plugget och planterade våra sticklingar och bytte några växter till större krukor.
Ett litet elefantöra som inte trivs i sin minimala men fina kruka och en stickling till min inomhuslönn fick rötter.
Till slut blev det såhär! Två inomhuslönn-sticklingar i varsin krukor.
Palettbladsticklingar från moderplantan Daniel tog från sin farmors lägenhet. Älskar speciellt denna blomma hemma pga är en sån färgklick i vardagsrummet <3
Porslinsblomma.
Och elefantöra i en ny kruka.
Instagrammade även den här jäkeln. Har som mål att tre av mina gamla sticklingar ska växa sig såhär en dag. Hade inte det varit det fräckaste någonsin? Blombutiker här i Borås har börjat sälja elefantöra med just tjockare stammar som jag tror kan bli såhär knäppa en dag, men jag vill klara av det själv. Wish me luck!
ENGLISH
When I took a breather from studying last week and planted our cuttings and exchanged a few pots for bigger ones. When I was done I had two indoor-maples, a wax plant, two coleus (the mother plant is my favourite splash of colour in the livingroom) and pilea (that we call elephant ear in Swedish). I instagrammed one of my three elephant ears that I am trying to grow into this. I would love for that to happen so wish me luck!
Ellen Lindberg:

Palettblad och porslinsblomma är definitivt det nästa som ska få flytta in hos oss! Så fina.

Svar: Åh, men jag har sticklingar om du vill ha! Har hört talas om dem som skickar via post men vet inte riktigt hur länge de klarar sig i brev? Palettbladen är väldigt tåliga. Btw, är du sugen på en utflykt till Borås någon gång är du välkommen hit :)
Nastasja Thor

Carina:

Ååh jag älskar den blå krukan...!!

Svar: Visst är den fin! Loppis at its best.
Nastasja Thor

Vicky:

fasen vad grym du är! tjusig porslinblomma, och så gullig elefantörabebis!! håller mina ickegröna tummar för dig såklart :)

Svar: Åh men tack babe!
Nastasja Thor

Ellen Lindberg:

Men åh ja! Skulle du vilja skicka? Jag betalar såklart! :) Vore så fint! Och definitivt, en tripp till Borås vore så härligt. Har vart där ett par gånger då jag har en vän som flyttat dit för plugg/jobb :) Säger till om jag kommer ha vägarna förbi, då vill jag ses! Och har du vägarna förbi eller vill ta en utflykt till Oskarshamn/smålandskusten är du välkommen :)

Svar: Ja men ja! Nu såg jag att jag skrivit lite luddigt, men har palettbladsticklingar men kan ta stickling på porslinsblommon och se om den tar sig med. Är det okej om jag skriver på facebook till dig? Blir lite lättare kommunikation :P och mys!!
Nastasja Thor

Ellen Lindberg:

Ja absolut! Säg till om du inte hittar mig så skickar jag min profil :*

Kommentera inlägget här: