En samling av stunder

I våras (?) köpte jag detta zine som min briljanta vän Chrissy och Julia står bakom. Myller är fylld av texter skrivna av grymma tjejer, bland annat Vicky, Amanda och Jennifer. Så himla fint att ha sina vänner som förebilder. Jag kunde inte läsa någonting i min stress så det var dags nu när sensommaren hängde kvar, att plocka fram, bläddra och läsa träffande ordföljder. 
 
ENGLISH: This spring (?) I bought this zine that my brilliant friend Chrissy and Julia have created. Myller is filled with texts written by kick-ass girls, amongst them are Vicky, Amanda and Jennifer. It's so lovely to have your friends as role models. I couldn't read anything at the time of buying it due to stress. When the summer decided to stay, I picked it up and enjoyed the words.
Ibland kanske det har kommit någon kall vind som givit anledning att ta fram den tjockaste av koftor. Jag som jämt svettas är inte så ledsen över att graderna minskat lite.
 
ENGLISH: Sometimes a cold wind has pulled through and given a reason to take out the thickest of cardigans. I who always sweat am not so upset about the degrees dropping a little.
I takt med att löven ändrar färg på träden utomhus, växer vårt palettblad i rasande takt i fönstret. Daniel valde den och krukan som minne från sin farmors lägenhet. Så fint att ha henne kvar i form av en något så färgstarkt.
 
ENGLISH: As the leaves change colour on the trees outside, our coleus grows at top speed in the window. Daniel chose it and its pot as a memory from his grandmother's flat. It's lovely to still have her here in such a colourful way.
Till och med plugg har kunnat ske utomhus. Att ställa ut fotöljen var en mycket bekväm idé. En av de bästa grejerna med nya datorn är att jag kan se vad som står på skärmen utomhus, på min gamla var det bara svart. Nu däremot, river vinden genom träden och regnet varvar mellan ös och smatter. Nu är tiden då mitt hår går från glam till Hagrid så fort jag går utanför dörren.
 
ENGLISH: Even studying has been able to get done outside. Standing the chair out on the balcony was a very comfortable idea. Also, one of the best things with my new computer is being able to see what is on the screen even outside. On my old one everything just looked black. Now though, the wind is charging through the trees and the rain shifts between pouring and drizzling. Now is the time my hair goes from glam to Hagrid as soon as I go outside.
chrissy:

BABY <3

Svar: <3
Nastasja Thor

Vicky:

baby indeed <3

Svar: <3
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: