Från England till Skottland via tåg genom vackra landskap

Det var torsdag morgon och jag hade ätit frukost i Patrick och Monicas hus i Nantwich, burit ner mina väskor som var lättare än vad jag trott och fått skjuts till Crewe. Kramade mina fina vänner och hittade ner till rätt perrong. Hade nojjat lite över hur det skulle bli med väskorna på ett trångt tåg, men allt gick bra och jag satte mig på 37C i vagn B. Sen började tågresan till Edinburgh med den här typen av vy <3
Jäkla reflektion i rutan, men ääääälskade mina 3,5h där jag hoppade mellan sätena och fotade.
VEM VILL INTE GÅ UPP FÖR BERGET DÅ?!
Och bo där typ?
Jennifer mötte upp mig på perrongen. Studsade liksom fram och var så jäkla glad att äntligen få hänga med henne i flera dagar. Jag föreslog en mexikansk restaurang till lunch som jag såg sist jag var där. Och som vanligt behövde vi extra lång tid att beställa för att vi hade för mycket att prata om för att kolla på menyn. Det blev burritos och ostfyllda panerade chilis med en slags limegelé. SÅ gott. 
Sen gick vi hem till Jennifer och hennes flatmates lägenhet där jag skulle få sova. Surrealistiskt som ni kan förstå. Den här vyn är ju bara för mäktig. Från sovrumsfönstret. 
PEPP!!!!
Vi bestämde att stan och Primark skulle vara en bra idé denna eftermiddag. Det tog tid att ta oss ner då jag åh:ade åt allt och vi båda fotade mer än vi gick <3
Slottet i all sin mäktighet.
Efter Primark och några andra butiker kände vi oss redo för kaffe. Vägen dit tog oss genom Princess Street Garden.
Fabulous.
Trots charmen hos the Elephant House tyckte vi att det vore kul att testa något nytt.
Snett mittemot landade vi här, på ett italienskt ställe som heter Caffé Lucano.
Latte och den vackraste cappuccinon vi någonsin skådat. HUR gör de liksom?
Instamoment.
Tre timmar passerade och det kändes som noll. Munnarna gick i ett och igenkänningsfaktorn hos varandras upplevelser och tankar var så himla fin. 
Hem tog vi oss efter en runda på Lidl och Tesco, för kvällsmat.
Pestopasta med champinjoner, lök, vitlök, soltorkade tomater, chilipulver, kronärtskocka och färska tomater.
 
Sen pratade vi vidare. En underbar start på vad som skulle bli en tre dagar av världsklass.
 
 
Och hej till alla er nya som gamla som hittat hit tack vare Jennifers länkningar, så himla kul!
Klara:

Men så fint! Edinburgh är så vackert så man smäller av.

Svar: Åh tack! Ja, så himla bra plats!!
Nastasja Thor

annie:

jag kan göra en sån där kaffeblomma med chokladsås och en tandpetare, kan visa dig någon gång :)

Svar: PÅ RIKTIGT?! Det vore så himla kul! :D
Nastasja Thor

jennifer:

Den där utsikten alltså!! <3 Och det var så otroligt bra att få ha dig här! Så himla fina dagar!

Svar: Wahh, jag vet. Tågresor alltså, så himla bra! Det var BÄST att vara hos er, saknar er!!!
Nastasja Thor

marika:

woho ocksp hittat hit pga jennifer! underbar blogg! var bor du? vad gör du ? pluggar? :)

Svar: Men vad kul, tack!! Bor i lilla Ulricehamn men jobbar i Borås just nu.
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: