Året som gått: maj, ljuva maj.

Det var en inspirerad frukostvår och jag åt avocado så ofta jag kunde. Den första maj fick Chey brev hem från Glimåkra att hon kommit in (glädjetårar hos mig ofc). 
Jag och Daniel firade med glass att solskenet kom som ett brev på posten.
En annan dag bestämde vi att vi skulle åka och fiska vid Hoffsnäs Herrgård. Det visade sig att det blåste som fasen så vi gick promenadslingan under blommande träd och förbi hav av vitsippor och förgätmigej. Sen hittade vi en bänk och åt medhavd sallad och drack varm saft <3
Den femte kom och jag fyllde tjugotre! Vaknade upp på morgonen och gick ut i hallen för att hitta Cheys grattishälsning hängande framför mig <3
Träffade Thure på Format ett par dagar senare, fikade och fick brynplock&färg i present!
Den tionde firade vi mormor och sen gav jag Danälgen världens bästa kort (in my opinion) på hans dag den elfte <3
Det var secondhandrundor och skogspromenader.
Det var skönt väder mest hela tiden och jag kom in i ett sjukt bra löparstråk, sprang och sprang och lyssnade musik. Tog aldrig tiden och bara njöt.
Annars hade jag mest på mig hatt och mina andra favoritplagg köpta från around the world. Läderconversen fyndade jag för ett par hundra på Myrorna en gång.
Någon mer vecka gick och jag fick finbesök av Jennifer. Det var avspärrat i hela Borås centrum pga bombhot så vi fick sätta oss på Viskan och käka och fika. Minns att det var så varmt att vi svimmade nästan, men att det var så himla härligt att catcha upp igen!
Mer mat under veckorna i maj. Ett speciellt minne var första gången Daniel och jag gjorde sushi, so damn tasty. Och jag fortsatte leverera frukostknäckemackor i världsklass: stekt lax, champinjoner och sparris över ett creme cheese-täcke.
Vi åkte till Göteborg för att hänga med vänner efter Göteborgsvarvet. Vi gick runt i Slottskogen, grillade hamburgare nära Azalea, gick upp till Hagakyrkan och jag föll pladask för den jäkla staden. Superkärlek!
Några kvällar gick jag och Marre på fotboll och en annan stod himlen i brand.
Det hann bli påsk och jag fyllde ägg med godis samt åkte med mamma för att hämta upp Patrick på flygplatsen. De två alltså. 
Vi åt frukostar på altanen hos Daniels föräldrar, jordgubbar med mjölk en varm morgon vid tiosnåret. Låter inte det som en dröm?
Borås klädd i vårskrud och vi blev hembjudna till Julia på glass där hon fortfarande bodde på Göta.
Och såklart blev det lite fotboll med. Mamma och jag var på mitt gamla lags/UIFK Dams seriepremiär där de bara sprutade in mål.
Ordentliga kameraselfies började dyka upp i bloggen tack vare fjärrisen jag fick i födelsedagspresent och jag började uppskatta sommarljuset på ett helt annat sätt. Åh, vilket fotoår det skulle bli!
Och så avslutade jag maj med Summerburst i Göteborg. Guetta var en gud och jag hade ont i magen som fän, men det finns inget som beskriver känslan av att absorbera musiken i värmen med keps. 
 
Sandra Leone:

Vilken mysig årssummering! Får sådana sommarcravings.

Svar: Tack fina! Och jag med, sitter och längtar ihjäl mig när jag scrollar genom alla bilderna.
Nastasja Thor

Klara:

Fint! Jag var också på SB. Det var så grymt alltså!!

Svar: Det var så kul att få komma tillbaka men dessvärre besviken på den hypade vipen i år. Förra året var mycket roligare!
Nastasja Thor

Sandra Lundin:

Härliga bilder men min absoluta favorit var lätt älgkortet :D haha!

Så glad jag blir över att du kunde känna igen dig i inlägget. Förstår precis vad du menar. Tycker du ska vara stolt över att du insett hur situationen ser ut och valt att förändra den till det bättre :)

Svar: Haha, kul att du uppskattade älgkortet som är en så himla fixig person själv! :)
Men detsamma, Sandra! Så himla bra att se sin situation som den är och göra något åt den. Kram påre!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: