Året som gått: maj jun jul aug

Låt oss kika på de tre somrigaste månaderna. Jag hade så svårt att välja ut bilder för det fanns så många, så hoppas att ni är beredda på en bildbomb!
 
JUNI
Månad sex på året började med att jag och Daniel fick nycklarna till lägenheten på Järnvägsgatan i Borås; vi skulle hyra den i andrahand i tre månader av en student. Lyckan var total! 
En solig kväll den andra dagen i månaden stod vi på tå för att se världens bästa finaste vackraste tuffaste Chey på sin studentbal <3 Hjärtat krampade. Så himla glad var jag!
Sveriges nationdaldag firade jag och Daniel med Linus och Johanna. Vi spelade äventyrsgolf precis innan det började hällregna och sedan köpte vi alla möjliga goda ingredienser till en italiensk tallrik. Kommer ihåg att vi spelade en omgång yatzy innan de åkte. På kvällen kom Julia och Micke förbi på vin och alfapet!
Jag hade mått dåligt fram och tillbaka hela veckan efter Summerburst och på helgen slog det över helt och jag fick åka till akuten. Hej magen, tack för att du sparkar bakut. Not. När jag ändå hade någon ledig dag därefter var jag så trött på allt att jag bestämde mig för att färga håret till min favoritnyans av brun och gick med på att klippa lugg. Aldrig känt mig så bekväm i en frisyr som nu!
Ytterligare en vecka gick och då var det dags för Cheys student. En dag som innehöll tio minuter regn och sedan perfekt väder, total eufori och många kramar. Lyckan över alla kompisar och släktingar som strömmade in för att gratta min lillasyster på den bästa dagen!
Jag, Daniel och hans bror Dennis gav oss ut och fiskade en dag. Jag fick låna pappa Dalvikens spö och när jag fastnade med mitt vassdrag så sa Daniel: "Ta i! Det håller." Ja, ni ser ju hur det gick, haha!
En helg träffades vi allihopa i Nanas (top right) lägenhet för en hejdåfest då hon skulle flytta till Australien. 
Vi hade askul och ärligt talat var det nog årets fest med de bästa filmerna som hittades i telefonerna dagen efter. Vi tog oss ner till Bryggan och där träffade jag Johan för första gången sen Gili, superfint!
Det var senare dags för midsommar och jag stod och fotade samma hustak flera gånger om. Det är så himla vackert där! Efter vår utgång på torsdagen fastnade vi i hissen vid tre på natten och kom sedan upp till rummet med himlen till höger som bredde ut sig utanför fönstrena. Så fantastiskt med svensk sommar!
En till stor del jättebra helg men på lördagen kapitulerade jag då jag åkte på magkatarr.
Naturligtvis prickade min kusin och hans familj in att komma hit när jag åkt bort. Sista dagen de var kvar hann jag dit för att krama om dem och fota deras underbara dotter och mitt kusinbarn, Sienna <3
Sommaren överlag hade en guldkant med tanke på fotbollsVM. Jag och Daniel kollade nog 85% av matcherna, åt god mat framför tv:n (som de hemgjorda quesadillasen med salsa och guacamole) och skålade i kall öl. Veckan efter midsommar hade vi båda tagit semester och istället för att åka runt med folkvagnsbuss som vi tänkt blev det dagstripper till Ullared, Liseberg, Särö och andra sköna ställen. Jag läste Meningen med hela skiten av Nina Åkestam och vill rekommendera den till varenda människa på jorden.
 
JULI
Juli kom och vi hade hejdåmiddag på Babbel för Nana (t.v.) och (t.h) hängde jag med mina sköna f.d kollegor!
Efter en lång jobbhelg ringde Daniel och frågade om jag var sugen på grill hos en kompis föräldras sjötomt. EH JA?! Åkte dit och möttes av det här drömmiga. Andra personer som lagade maten och jag som egentligen bara chillade. Deras barn är så otroligt goa och jag fick en rundtur med den äldste där han plockade olika godheter ur rabatterna och förklarade vad de var <3
Jag och Sofie tog en långlunch med Nana där hon sa hejdå. Jag fick chansen att hänga me'na en dag till och lipade bakom solglasögonen när vi sa  I'll see you soon then
India Garden öppnade på storgatan och jag premiäråt där med Krista. SÅ HIMLA GOTT! 
Daniel och jag käkade högrevsburgare på Street Friends i Borås, myyyycket gott. Det finns även en vegetarisk variant nuförtiden som låter super!
Det kändes som de drömmiga julidagarna var tvungna att ta slut, men det gjorde de inte. Vi firade tvillingarna Frida och Elin Palmgren vid sjön i vanlig ordning. Himlen gjorde sjön rosa och jag är så glad över att kunna plocka fram de här bilderna när det är fyra grader kallt och veta att snart är vi i juli igen.
Daniel och jag hade lovat varandra att vi skulle ta tag i att plocka svamp då han är kung på sånt. Vi hade ett fint litet lager i kylen ett tag. Jag smörstekte mina med schallottenlök och knäckte sedan ett ägg ovanpå för att sedan toppa med lite ost. SÅ GOTT.
Julia och jag hängde som vi bäst gör, med sushi och kaffe på det <3
Thure och Marre var i Borås en dag och kom upp snabbt för att kika på lägenheten. Egentligen skulle vi gått ut och ätit lunch men det började ösregna så då slängde jag ihop spaghetti och köttfärssås istället.
Det blev en del matlagning i den lyan alltså. Friheten och bekvämligheten att veta exakt vad jag (vi) hade vart gav mig motivation. Jag gjorde min första svamprisotto med smörstekt sparris till, dog matdöden ungefär.
När juli närmade sig mitten hämtade Daniel och jag upp Claes och Fidde för att spendera helgen i Örebro. Bilden i vänstra hörnet kan vara min största favorit genom tiderna när jag tänker efter.
Vi körde femkamp och mitt (och födelsedagsbarnets) lag vann! På kvällen vankades 25årsfest för Johanna.
Och dagen efter spenderades i solen i alla härliga vänners umgänge.
Jag bjöd hem tjejgänget på tapas en kväll. Chey och jag hade fotosession på vår fina äng bakom lägenhetshuset. Jag köpte mitt älskade 30mm f1.4 som jag knappt tagit av sedan dess. Och så träffade jag Jesper som är en av mina bästa humörhöjare i livet.
Men trots allt det här bra kämpade jag med en gnagande ångest och jag skrev om när löpningen kändes peppande och inte dödande.
 
AUGUSTI
Augusti = höstmånad för mig. Vet inte varför för det var ju precis lika varmt som juli. Här njöt jag, Barret och Thure av Vincis fanstastiska grillbuffé och megagoda brownie de serverade till efterrätt.
Jag blev nedbjuden till Växjö/Piggaboda för att hänga med min bästa Jennifer. Jag satte mig på tåget och lyssnade på Harry Potter hela vägen upp och kändes att ju längre bort jag kom från jobbet desto mer sänkte jag axlarna i ren avslappning. Vi åt superlunch, handlade frukostgrejer och pratade konstant hela vägen ut till idyllen hennes barndomshem är.
Vi pratade med ankorna, gick flera vändor med deras überkeliga taxar och åt i det mysiga köket. Så himla fint bara. 
Åt superknäckemackor med kokt ägg och stekt portobellosvamp, skrev brev med mormor och fotade selfies framför den asbra vita väggen i lägenheten. Jag hälsade på hos Sara och Martin och tog kort på Stine som bara gör sig så himla bra på bild. 
Daniel och jag hängde såklart, här i väntan på thaimat. Och så träffade jag Edina i uppehållet av ett sommarregn.
Vi plockade mer svamp och jag gick som oftast i shorts, linne och skogshuggarskjorta.
Julia och jag åkte till Göteborg i solsken och jag blev dränkt i hällregnet påväg hem. Jag läste The fault in our stars och hulkgrät i fyrtiofem minuter efteråt. Fikade en fin eftermiddag med Malin och Thure.
Kände mig snyggare än någonsin i mitt hår och i min nya basgarderob med fler tshirtar och secondhandfynd.
Vi träffades med tjejgänget i Malins barndomshem och åt signalkräftor <3
En morgon åt jag lyxfrukost med Marika på Torgstallet och pratade om fotboll i mängder <3
Den 18 augusti kom och det var dags för lillsyrsan att flytta till Glimåkra, Skåne. Så himla big moment!!
Selfies selfies selfies. Så himla glad att jag tog tag i det där med att lära mig kameran och PS lite mer!
Daniel och jag blev bjudna på mat hos Julia och Micke en kväll, jag lunchade med Sofie och drack så himla många latte med olika favoritpersoner. Fyndade en hundtandsmönstrad skjorta som jag använde mycket ofta.
Och så kom slutet av en era då det var dags att äta en sista frukostmacka, kika ut ur balkongfönstrena, ha filmkväll i soffan och sedan packa ihop våra tillhörigheter och flytta ut ur vår andrahandshyrda lägenhet.
 
jan feb
Amanda Niclasson:

Otroligt fina bilder!

Svar: Tack snälla! :)
Nastasja Thor

Vicky:

såå himla bra beslut att klippa lugg, du är så superfin i det verkligen!

Svar: Åh, tack Vicky!! Puss!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: