Året som gått: sep okt nov dec

Jag passar på att klämma in sista delen av året som gått här dagen innan 2014 tar slut och 2015 tar vid. Del ett, två, tre och fyra finns här! Så, låt oss nu kika:
SEPTEMBER
Månad nio började med hemflytt till mammas fina lya och hennes världsgoa soffa. Nana var hemma i en vecka i början på månaden och det var skönt att få krama om henne även om hon bara varit borta en månad!
Jag var hos tandläkaren och sov i min nittiosäng som fortfarande hade somriga sängkläder.
Frukostarna fortsatte gå i världsklass. Mosad avocado med ambrosiaost varvat med fikon <3
Jag och Daniel var bjudna på bröllop och tog en huvud-kapad puss-selfie. Till höger ser ni vackra Emma och Magnus!
Vi åkte till ett smultronställe vid en sjö och drack kaffe. En annan dag firade vi Daniels underbara gudson, Victors, födelsedag.
Jag monterade upp ett bord i mitt rum och rensade tankarna efter valet som gick åt helvete.
Vädret var som det är på hösten - regn och underbara färger om vartannat.
Jag accepterade att jag inte arbetat färdigt med min ångest och bokade in mig hos min kurator igen. Jag tog några selfies när jag var glad och fotade mörka moln andra dagar.
Och så drack jag mycket kaffe och pratade i timmar med Krista varvat med mys med Fräs!
 
OKTOBER
Jag anammade hösten totalt då det är min bästa årstid för kläder och köpte materiella ting i jordnära färger <3 Syrran tog en selfie på min favoritplats i sovrummet!
Sen hände världens bästa grej när mammas kille överraskade henne när hon fyllde år och vi var ett bautagäng som firade henne på kvällen.
Jag och Marre åt lunch och snackade skit en dag och en annan drack jag kaffe och läste en svinbra bok.
Jag blev sminkad på Mitt i Sjön och köpte mig en polotröja.
Daniel och jag plockade trattisar och stekte upp dem och åt på macka.
O så åt vi massor med frukostar (som en bör). 
Mer mat i form av sushi och en finlunch med morfar och Krista.
Min hatt plockades fram i takt med att löven börjat ändra färg <3
Daniel och jag åkte till Vann Spa och njöt av några underbara dagar när vi firade vår tvåårsdag <3
Sen åkte jag till England för att hälsa på mormor och en stor del av släkten. Det var ganska varmt och höstsolen var så himla underbar!
Därefter tog jag tåget till Nantwich och hälsade på Patrick och Monica, två fina vänner till familjen. De jobbade om dagarna då jag äventyrade själv och om kvällarna drack vi gott vin, käkade och pratade nonstop i flera flera timmar.
Sen avslutade jag min resa med ett gäng dagar i Edinburgh hos Jennifer, Fatou och Clara. En av de bästa resorna jag någonsin gjort. Det är helt knäppt hur en kan komma någon så nära på så kort tid, men kommer vara evigt glad för den där första fikan på the elephant house då jag och Jennifer sågs för första gången i våras. Feels like a lifetime ago redan liksom.
 
NOVEMBER
Årets mörkaste månad började med att vi överraskningsfirade Malin på Kallbadhuset; en riktigt fin kväll med grym mat, dryck och härligt sällskap.
Jag gick runt i tofflor jämt (gör fortfarande) pga så himla kallt i lägenheten. Fick även två fotojobb på ett ställe i stan och studsade på moln för att jag fick så mycket beröm *emojiapan som täcker för ögonen*.
Jag bakade mitt filmjölksbröd i mängd och hängde med min favoritperson som ofta låg och läste.
Vi firade Malin ytterligare en gång med maskeradbalsmasksfest.
Och så drack jag te såklart, starkt yorkshire-te i mängder. Och åt salsa som smakar bäst om en gör den själv!
Daniel och jag plockade årets sista kantareller och jag blev bjuden på måndagsmiddag hos Emil.
Jag fick ett överraskningspaket från Edinburgh <3
Oftare än tidigare beundrade jag Åsunden, Ulricehamns vackra sjö. Vi har tur som har så himla fin utsikt från vardagsrummet dessutom.
Jag åkte ner till Göteborg och åt dumplings för första gången, med underbart sällskap i form av Emiilije!
Jag åt höstiga frukostar och åkte buss sju gånger på en och samma helg.
Sen började julpeppen på riktigt och jag slog in klappar och dekorerade lägenheten med julbelysning. Överraskade Daniel med glöggmys i mitt sovrum en eftermiddag, lite som en date mitt i vårt hemmaboende. Här hade vi även fått veta att vi fått en lägenhet ihop!
Jag träffade Sara och Stine över ytterligare en mysig frukost och såg min syster sjunga både solo och i kör med sin Reliance Gospel Choir.
 
DECEMBER
Tänk att december är över imorgon och vi går in i ett nytt år, helt sinnes! Den första i den här månaden var jag ledig och myste med julbelysning i vardagsrummet. Jag har även hunnit med en photosession med Krista, lunch med Johan och en ordentlig konsert/utekväll med Johan, Robban och Daniel i Göteborg.
Jag har varit på adventsmys med fina personer och älskat varenda sekund av snön som fallit.
Jag var med i Sandras julkortslek och såhär såg mitt bidrag ut som jag skickade iväg till Jessica i Köping!
Vi var på stan och köpte säng, tände ett ljus i tredje advent samt spenderade en söndag i Göteborg med Julia och Micke. Önskar så att jag kunde fått sätta tänderna i den där bautabullen i Haga alltså, ser drömskt gott ut!
Sen har jag slagit in fler klappar, trängts på ica, pusslat, ätit så himla mycket mat, skrattat och kassa skämt, spelat spel, fått så himla fina klappar, gett bort många, umgåtts med lillsyrsan och allt möjligt mer en ofta gör i december.
Jennifer:

Åh, så fint att få ha dig här!! <3

Svar: <3!
Nastasja Thor

Jennifer:

.... var lite för snabb med att trycka enter, tänkte tillägga: Du är välkommen ALLTID.

Svar: Kommer förbi och hänger så snart jag kan <3
Nastasja Thor

ellen:

alltså dina bilder är så fina????? hela årsresumén är bara åh

Svar: Men alltså, blir SÅ glad! Tack tack tack!
Nastasja Thor

Anna Holm:

Härlig sammanfattning!

Svar: Tack!
Nastasja Thor

Kommentera inlägget här: